.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقرار دفتر وزارت خارجه در منطقه آزاد انزلي

نماينده وزارت امور خارجه در گيلان از استقرار دفتر وزارت خارجه در منطقه‌ آزاد انزلي در آينده نزديك خبر داد و گفت: راه‌اندازي اين دفتر در آستارا و رشت نيز در دستور كار قرار دارد.

ذوالفقار اميرشاهي با اشاره به فعاليت دفتر وزارت خارجه در گيلان اظهار داشت: به دليل اهميت گيلان در داشتن مناسبات و روابط ايران با كشورهاي ساحلي همسايه، استقرار دفتر نمايندگي وزارت خارجه در اين استان يك ضرورت محسوب مي‌شد.
وي با اشاره به اينكه گيلان با چهار كشور ساحلي همسايه ارتباط مستقيم دارد، افزود: اين كشورها شامل جمهوري آذربايجان، روسيه، قزاقستان و تركمسنات است كه گيلان با آنها مرز خشكي و دريايي دارد.
نماينده وزارت امور خارجه در گيلان ادامه داد: اين دفتر براي اهداف جمهوري اسلامي ايران در انجام ماموريت‌هاي مختلف كنسولي، حقوقي، اجتماعي و صدور انواع رواديد به تناسب تحولات اقتصادي، صنعتي و گردشگري در استان مستقر شده است.
اين مسئول تاييد انواع مدارك چهارگانه وقايع شناسنامه، گواهي ولادت، گواهي فوت، گواهي تجرد، گواهي ازدواج و گواهي طلاق براي اتباع ايراني مقيم خارج و يا اتباع خارجي كه با اتباع ايراني ازدواج كرده‌اند را از جمله وظايف دفتر نمايندگي مذكور عنوان كرد.
اميرشاهي با اشاره به عملكرد دفتر نمايندگي وزارت خارجه در گيلان از زمان استقرار تاكنون بيان داشت: اين دفتر از 21 بهمن سال گذشته با حضور مقامات ارشد وزارت خارجه به منظور تسريع در امور گيلانيان مقيم خارج و فرآيند توسعه صنعت گردشگري در اين استان راه‌اندازي شد.
وي اضافه كرد: تاكنون مسائل و مشكلات مختلف 30 نفر از اتباع مقيم خارج مورد بحث و بررسي قرار گرفته و برطرف شده است.
نماينده وزارت امور خارجه در گيلان از جمله مشكلات بررسي شده گيلانيان مقيم خارج را مربوط به بحث ورود و خروج آنها از كشور، كارهاي زندانيان و... عنوان كرد.
اين مسئول بازديد سرزده از مرز خشكي آستارا كه ارتباط مستقيم با اتباع خارجه آذربايجان دارد را از ديگر اقدام‌ها ذكر كرد و گفت: از زمان لغو يك طرفه ويزا از طرف ايران، سوءرفتار ماموران جمهوري آذربايجان منجر به بروز مشكلاتي براي اتباع ايراني شده بود كه تاكنون پاسخي از طرف آذري‌ها در اين زمينه داده نشده است.
اميرشاهي با اشاره به تردد آذري‌ها از مرز آستارا به ايران ابراز داشت: از زمان لغو رواديد روزانه 3 هزار نفر در اين مرز تردد مي‌كنند كه اخيراً با فشار آذربايجان اين ميزان به 500 تا 600 نفر كاهش يافته است.
به گفته وي، روزانه بين 30 تا 50 نفر ايراني نيز با رواديد تحصيل، كار و گردشگري به كشور همسايه آذربايجان تردد مي‌كنند.
نماينده وزارت امور خارجه در گيلان درباره استقرار اين دفتر در ديگر شهرستان‌هاي استان خاطرنشان كرد: راه‌اندازي دفتر نمايندگي وزارت خارجه در آستارا، رشت و منطقه آزاد انزلي در دستور كار قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: طبق دستور رئيس جمهوري به‌زودي دفتر نمايندگي وزارت خارجه در منطقه آزاد انزلي مستقر مي‌شود.
اميرشاهي با اشاره به وضعيت استقرار دفتر نمايندگي وزارت در فرودگاه سردار جنگل رشت، بيان داشت: به دليل نداشتن نيرو تاكنون اين دفتر در فرودگاه رشت مستقر نشده است.
اين مسئول با تصريح بر اينكه براي استقرار دفتر نمايندگي وزارت خارجه نيازمند حمايت استانداري گيلان هستيم، افزود: استقرار اين دفتر در فرودگاه سردار جنگل رشت جزو مصوبات هيئت دولت به استانداري است كه بايد با حمايت و پشتيباني استانداري گيلان به فعاليت خود ادامه دهد.
نماينده وزارت امور خارجه در گيلان توجه بيشتر به فعاليت دفاتر اين وزارتخانه در شهرستان‌هاي مذكور را ضرورت دانست و آن را مورد تاكيد قرار داد.
وي تاييد مدارك هويتي اتباع كشورمان به منظور ارائه دادن به ارگان‌ها و نهادهاي مختلف داخل و خارج كشور از جمله كارت پايان خدمت، معافيت و گواهي رانندگي را از ديگر وظايف اين دفاتر برشمرد.
اميرشاهي اضافه كرد: مدارك ايرانيان مقيم خارج از كشور كه منشأ خارجي دارد براي ايجاد اعتبار در نظام اداري كشور كه لازم است به تاييد بخش اسناد و سجلات و احوال مشخصه نمايندگي وزارت امور خارجه برسد كه اين امر از ديگر وظايف دفاتر مذكور است.
اين مسئول ارزيابي املاك با ارائه اصل اسناد مالكيت و مدارك هويتي افراد، تاييد اسناد مالكيت وسايل نقليه موتوري، پروانه كار اتباع خارجي صادره از وزارت كار و تعاون و امور اجتماعي در صورت داشتن تاريخ اعتبار را از ديگر وظايف اين دفاتر عنوان كرد.
نماينده وزارت امور خارجه در گيلان خاطرنشان كرد: تاييد انواع اقرارنامه‌هاي تنظيمي در دفاتر اسناد رسمي ممهور به مهر سردفتر اسناد رسمي قابل ترجمه و تاييد مشروط بر اينكه آنها وفق ماده 1259 قانون مدني تنظيم شده باشند، از ديگر وظايف اين دفاتر محسوب مي‌شوند.
وي با اشاره به نمونه‌هايي از اين اقرارنامه‌ها اذعان داشت: اقرار به فرزندخواندگي، اقرار به تجرد، اقرار به زوجيت، اقرار به مالكيت و تاييد دهها مورد از اسناد مختلف حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و آموزشي كه در زمينه‌هاي متعددي كاربرد دارد از جمله وظايف اين دفاتر است.فارس/234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.